Navigate Up
Sign In
 

Příběhy kariéry

Sylva
Silvie, Senior brand manager

Víte, že...

05.04.2012

Doplňky stravy s prebiotiky mohou podporovat vstřebávání minerálů

Doplňky stravy s prebiotiky mohou podporovat vstřebávání minerálůNová studie na hlodavcích ukázala, že příjem vlákniny bohaté na prebiotika může pomoci zvýšit hustotu kostí tím, že dojde ke zvýšení vstřebatelnosti důležitých minerálů ve střevě.

Studie publikovaná v časopise Journal of Food Science dokazuje, že příjem dietní vlákniny, jako je inulin či polydextróza může zvýšit vstřebávání minerálů, které jsou důležité pro zdraví kostí.

Postupné stárnutí světové populace vede k vyššímu výskytu různých chronických onemocnění, včetně osteoporózy - onemocnění kostí, které primárně postihuje ženy v postmenopauzálním období (po období přechodu).

Příjem dietní vlákniny zvyšuje vstřebávání a využití vápníku a hořčíku, a tím může snižovat riziko postmenopauzálního řídnutí kostí u žen. Princip tohoto mechanismu spočívá v tom, že příjmem vlákniny dojde k podpoře růstu střevních bakterií, které zvýší svou produkci mastných kyselin s krátkým řetězcem. Ty pak následně ovlivňují pH ve střevě tak, že minerální látky jsou lépe rozpustné a snadněji jsou pak do těla vstřebávány.

Kvůli své schopnosti zvyšovat absorpci minerálních látek, a tím i mineralizaci kostí, je největší pozornost věnována prebiotikům jako oligosacharidy, fruktooligosacharidy a inulin. Všechny tyto typy vlákniny vedly ke zlepšení vstřebávání a využití hořčíku.

Zdroj:

L.C.L. Legette, W.H. Lee, B.R. Martin, J.A. Story, J.K. Campbell, C.M. Weaver: „Prebiotics Enhance Magnesium Absorption and Inulin-based Fibers Exert Chronic Effects on Calcium Utilization in a Postmenopausal Rodent Model“, Journal of Food Science, 2011.

 

Související produkty

Marťánci s Inulinem

Marťánci s Inulinem

Multivitamin a multiminerál pro děti.
Svítící marťaprsty jako dárek u každého 100 tbl. balení!

  • vitaminy a minerály podporují fyziologický vývoj a růst dítěte
  • vitaminy a minerály pomáhají udržovat vitalitu
  • inulin pomáhá podporovat zdravé zažívání

Digella

Digella

Vláknina s oligosacharidy, Spirulinou a Chlorellou

  • spirulina udržuje správnou hladinu krevního cukru a je prospěšná při regulaci hmotnosti
  • psyllium podporuje zažívání a správnou funkci tlustého střeva
  • psyllium, chlorella a ovesné glukany přispívají a pomáhají udržet zdravou hladinu cholesterolu v krvi
  • vitamin B3 napomáhá k udržení si energie a vitality
  • psyllium jako nerozpustná vláknina podporuje nasycenost

Digella + PinnoSlim

Digella + PinnoSlim

S olejem ze semen borovice korejské
Limitovaná edice!

  • Digella
  • spirulina udržuje správnou hladinu krevního cukru a je prospěšná při regulaci hmotnosti
  • psyllium podporuje zažívání a správnou funkci tlustého střeva
  • psyllium, chlorella a ovesné glukany přispívají a pomáhají udržet zdravou hladinu cholesterolu v krvi
  • vitamin B3 napomáhá k udržení si energie a vitality
  • psyllium jako nerozpustná vláknina podporuje nasycenost
  • PinnoSlim>
  • obsahuje olej ze semen borovice korejské

Laktobacily FORTE

Laktobacily FORTE

Nový moderní probiotický přípravek s fruktooligosacharidy

  • Účinky probiotických bakterií:
  • přispívají ke správnému zažívání a normalizují průchod tráveniny střevy
  • ideální doplněk při užívání antibiotik
  • mají příznivý vliv na imunitní systém

Rychlé odkazy

Víte, že...

Vitamin C a jeho zdravotní potenciál pro oči a mozek

Vitamin CNová studie říká, že vitamin C může napomoci správné funkci nervových buněk v oku. A navíc rovněž předpokládá, že tento vitamin může být také velmi důležitý pro mozkové funkce.